lunes, 26 de noviembre de 2018

La imatge fixa a l'ensenyança: la utilització educativa dels pòsters, fotonovel·les i murals multimèdia

Dimarts, 13 de novembre de 2018

Com el propi nom del tema indica, les companyes ens han explicat en aquest l’ús que podem donar a l’aula de les imatges fixes i més concretament dels pòsters, les fotonovel·les i els murals multimèdia. Aquestes eines i algunes altres ja les hem anat veient a classe amb les pràctiques encara que les companyes ens han aportat nova informació útil per a un ús futur.

Per a començar amb les fotonovel·les hem vist que s’han de respondre certes qüestions per tal de que aquesta complisca la seua fi educativa com:
  • De què es parla?
  • De qui es parla?
  • Com va ocórrer ?
  • On va ocórrer?
  • Per què va ocórrer?
Com que l’objectiu d’aquesta és motivar als més menuts i que coneguen noves ferramentes tecnològiques a més d’això fomenten la creativitat, poden aprendre llenguatge senzill, s’inicien en la lectura, etc. Per tal de fer fotonovel·les podem utilitzar diversos programes, el que ja coneixia a més de PowerPoint era Hoffman ja que l’he utilitzat amb anterioritat, no exactament per a aquest tipus d’activitat ja que no sabia que es podia fer.


Exemple d'una fotonovel·a semblant a un còmic treta de http://natystg.blogspot.com/2007/05/elementos-de-la-historieta.html


Respecte als pòsters ja coneixia la informació més important i dels murals han centrat l’explicació en “Glogster”, una pàgina que ja vam veure a la pràctica de les imatges. He d’admetre que he descobert noves aplicacions de “Glogster” però l’aspecte, personalment, segueix sense agradar-me del tot.




No hay comentarios:

Publicar un comentario