Dijous, 25 d'octubre de 2018
Següent classe de teoria a càrrec d’un grup aquesta
vegada tractant “La família i les TIC”. Sent la família essencial i un dels
pilars fonamentals en la vida dels xiquets i xiquetes pense que és important
incloure’ls en la educació d’aquestos al centre.
Imatge treta de http://primerofamilia.com/la-responsabilidad-educativa-de-los-maestros-y-la-familia/
sobre responsabilitat educativa de mestres i famílies
Les companyes han començat l’explicació amb les TIC igual
que en altres temes per a ficar-nos al context amb els objectius al
utilitzar-les i després ho han enfocat cap a aplicacions i pàgines d’internet
que permeten la interacció docents-famílies. Els blogs, “Moodle” i “Edmodo” son
aquestes tres eines que han explicat, jo ja les coneixia, encara que quan han
nomenat els seus usos i funcions hi havia alguns que jo no sabia.
Aleshores han introduït el paper de les famílies a l’educació
i la seua intervenció als centres i com poden utilitzar les eines tecnològiques
en conjunt amb els més xicotets a casa. Ens han contat per tant com supervisar
adequadament l’ús d’aquestes eines des de la perspectiva de les famílies, els
avantatges i desavantatges, els elements tecnològics més comuns i els seus usos
a més del de les xarxes socials educatives i les seus característiques i també
els seus avantatges i desavantatges.
Imatge treta de http://pateedu.blogspot.com/2017/11/impacto-de-las-redes-sociales-en-la.html
sobre les xarxes socials a l’educació
A continuació hem vist els riscos d’ús d’aquestes xarxes,
dades importants per a regular per així dir l’ús infantil d’aparells
tecnològics i la llei de protecció de dades.
Hem confluït la classe amb alguns casos pràctics i amb l’explicació
de com deuria ser la relació entre els docents i les famílies i quines
estratègies podem emprar per a això.
No hay comentarios:
Publicar un comentario